2009년 10월 6일 화요일

나의 진짜 삶 my real life



For a long time it seemed to me that real life was about to begin, but there was always some obstacle in the way. Something had to be got through first, some unfinished business; time still to be served, a debt to be paid. Then life would begin. At last it dawned on me that these obstacles were my life.


- Bette Howland



아주 오랫동안 나에게 진짜 삶은 곧 시작하기 직전이었던 것 같다. 하지만 그 길에는 항상 장애물이 있었다. 여전히 시간이 필요하고, 갚아야 할 빚과 같은 먼저 극복해야만 하는 일, 끝내지 못한 몇 가지 일과 같은 장애물. 그 다음에야 삶은 시작될 것이다. 비로소 나는 깨달았다. 그 장애물들이 나의 삶이었다는 것을.  


- 베티 하울랜드



댓글 없음:

댓글 쓰기